طرحی نو برای ایجاد تحول در صنایع کشور از طریق تعامـل و ارتباط پـویا و هدفمنـد صنعت و دانشگـاه

اولین جشنواره استارت آپ ملی «حرفه سبز» همراه با کد تخفیف

لطفا کد تخفیف را از قسمت پایین دانلود فرمایید

معرفی

راهنمای سریع ثبت نام استارتاپ کامل تیمی یا انفرادی (بندهای 1-1 و 1-2)

1- تهیه بلیط 

2- تکمیل فرم ایده در فرصت بعدی، که تا شروع جشنواره مهلت دارید.

 

  • بلیط استارتاپی کامل بوده و دیگر نیازی به تهیه بلیطهای 2 تا 4 ندارد.
  • توصیه اقتصادی تهیه بلیط 1-1 و شرکت با دوستان، خانواده و ... است. 
  • چنانچه موفق به تکمیل فرم ایده نشدید از جشنواره حذف نشده و از بقیه بخشهای جشنواره بهره مند می گردید.

 

راهنمای سریع بخشهای فرعی کارگاهها

1-تهیه بلیط ردیفهای بعدی 2، 3 یا 4 بنا به مورد دلخواه. نیاز به تکمیل فرم ایده نیست.

 

  • بعد از ثبت نام موارد لازم از طریق ایمیل ارسال میشود.  
  • زمانهای مهم جشنواره،پرسش و پاسخ و سایر جزئیات در همین صفحه وجود داشته و در صورت تغییرات در همین صفحه اطلاع رسانی میشود.

 

راهنمای تصویری

 

این جشنواره استارتاپی با حمایت های سازمانها و شرکتهای مختلف اجرا شده و هزینه دریافتی بسیار ناچیز و با خدمات بسیار کامل فهرست شده قابل مقایسه نیست.

 

جوایز جشنواره (علاوه بر کارگاهها، منتورینگ و تسهیلات اشتغال):

جایزه 15 میلیون تومانی ایده (های) برتر داوری شده

جوایز نقدی و غیر نقدی به قید قرعه و از بین تهیه کنندگان بلیط استارتاپی( بلیط 1-1 یا 1-2) بدون در نظر گرفتن ایده 

 

معرفی بخش اصلی رویداد جشنواره استارتاپی "حرفه سبز"

این جشنواره توسط دانشگاه شیراز، اداره کل محیط زیست فارس و با حمایت پارک علم و فناوری فارس با سرمایه گذاری صندوق ملی محیط زیست، UNDP ملل متحد، بنیاد نخبگان، تسهیلات وزارتخانه های مختلف و حمایت سازمان برنامه و بودجه، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی و ... برگزار میشود. [به لیست حامیان مراجعه شود]

شامل رقابت ایده های شما بصورت فردی یا تیمی است. طی این فرآیند که همان دوره 54 ساعته استارتاپ ویکند  Startup Weekend میباشد، تعداد زیادی از صاحبان ایده، سرمایه گذاران، عاشقان استارتاپ، مدیران، بازاریاب‌ها و … دور هم جمع می‌شوند و طی ساعتها به بحث و بررسی ایده‌ها می‌پردازند. در نهایت ایده‌های خلاقانه برتر انتخاب و با تشکیل کارگروه‌ها و تیمهای چند نفره عملی می‌شوند. در طی ساعتها ایده ها تحت مربیگری افراد حرفه ای (منتورینگ) شکل تجاری بخود گرفته و پس از تشکیل بوم مدل کسب و کار تحت نظر مربیان مجرب به رقابت نهائی پرداخته تا درنهایت ایده های برتر و تکمیل شده معرفی شوند.

توصیه متخصصین کارآفرینی استفاده از بلیط استارتاپی تیمی(1-1) است. لذا کاملترین پکیج خدماتی و تخفیف حداکثری شامل این بلیط شده است. در ادامه متن مزیتهای شرکت تیمی را بخوانید. اگر کدهای تخفیف اختصاصی دارید توصیه میشود حتما از همین گزینه استفاده نمائید.

 

رویداد  آموزشی و انگیزشی54 ساعته است(دو و نیم روزه حضوری که ما در حالت آنلاین در طول دو هفته عصرها آنرا برگزار می کنیم).

طبق روال ابتدا هر شخصی که ایده‌‌ای برای راه‌اندازی استارتاپ داشته باشد، و در بخش اصلی ثبت نام نموده و فرم ایده را ارسال نموده باشد، آن را مقابل شرکت کنندگان و داوران در رویداد ارایه می دهد. سپس در مورد ایده ها در بین شرکت کنندگان داوری شده و ایده های برتر انتخاب میشوند. سپس حول ایده های برتر تیم های سه تا پنج نفره شکل گرفته و فعالیت تیمی آغاز میشود.

 

   برگزار کننده معتبر

دانشگاه شیراز - ادراه کل محیط زیست ...

  حامیان برتر و سرمایه گذاری روی ایده شما

پارک علم و فناوری - صندوق ملی محیط زیست ...

منتورینگ و تکمیل ایده کسب و کار شما برای تضمین سود آوری شارپ

جایزه 15 میلیونی ایده های برتر 

تسهیلات اشتغال مناسب.. مکان، وام و شراکت

20 کارگاه رایگان زیست محیطی و کسب و کار با اساتید برجسته و صدور گواهی

 

در مراحل بعدی همزمان که تیم ها روی ایده های خود کار میکنند منتورها جهت کمک به تیم ها برای اینکه بتوانند بوم مدل کسب‌وکار خود را تکمیل کنند کارگاه هایی با موضوع های کلی زیر برگزار می کنند:

·         مدل کسب‌وکار

·         تشکیل تیم و شبکه سازی

·         اعتبارسنجی ایده

·         مشخصات فنی محصول و رفع چالش های آن

·         کارگاه های تخصصی دیگر در حوزه برگزاری رویداد و...

در این جشنواره بیست عنوان کارگاه که ده عنوان آن کسب و کاری و ده عنوان زیست محیطی است تدارک دیده شده که استفاده از همه موارد برای شرکت کنندگان بلیط بخش اصلی آزاد و رایگان است.

در پایان، هر تیم ایده خود را مقابل داوران ارائه می‌دهد و داوران براساس مدل کسب‌وکار و نحوه ارائه،  توجیه اقتصادی، و همچنین ارزشی که کسب‌وکار خلق می‌کند، تیم‌های برتر را انتخاب می‌کنند.

ایده های برتر جوایز نقدی جشنواره را می ربایند. 15 میلیون تومان جایزه ایده های برتر!!

این پایان کار نیست! صندوقهایی که اعلام آمادگی نموده اند، نهادهای حامی و همچنین شتابدهنده های سرمایه گذار از تیم ها یا از افراد (پس از تشکیل تیم مناسب) حمایت نموده و روی ایده آنها سرمایه گذاری می کنند. بدین ترتیب در ساعت‌های پایانی رویداد، ایده‌های تکامل یافته به سرمایه گذاران عرضه می‌شوند تا افرادی که مایل هستند از آنها حمایت کنند.

 امکان شرکت از هر مکانی به دلیل غیر حضوری بودن

  صدور گواهینامه معتبر چند مرکزی

راه اندازی کسب و کار دانش بنیان نسل پنجم با کسب و کار زیست محیطی

 

سرمایه گذارانی همچون صندوق ملی محیط زیست کشور، پارک علم و فناوری، تسهیلات وزارت ارتباطات، مراکز نوآوری تحت نظر معاونت علمی ریاست جمهوری و شتاب دهنده های مدعو تیمها و ایده های مستعد را جهت تکمیل ایده، تشکیل شرکت و سرمایه گذاری جذب خواهند نمود(به بخش حامیان جشنواره مراجعه شود).

آموزش روشهای کسب و کار (بیش از 10 عنوان کارگاهی در 10 جلسه) موفق به تمامی شرکت کنندگان در این بخش بهمراه منتورینگ (مربی اختصاصی ایده)  طی ساعتها آموزش کارگاهی عرضه میشود.

 همچنین در صورت تمایل افرادی که در این بخش شرکت می کنند می توانند از کلیه کارگاههای بخش فرعی این جشنواره به رایگان استفاده نمایند و دیگر نیازی به تهیه بلیط بخش فرعی را ندارند.

 

صرفنظر از تیم ها و ایده های برگزیده که تحت حمایتهای خاص قرار می گیرند. به کلیه افراد در این بخش لوح یادبود و گواهینامه معتبر (دانشگاه شیراز، محیط زیست، پارک علم و فناوری) اعطا میشود.

لازم به ذکر است که تمام موارد بالا غیرحضوری و آنلاین بوده و طی مدت دو هفته و عصرها طبق جدول زمانبندی ارائه میشود. لذا شرکت همه افراد صرفنظر از محل سکونت امکان پذیر است.

 

چرا بهتر است تیم بسازیم و شرکت کنیم؟  چگونه؟

در این استارتاپ هر چند شرکت انفرادی هم پیش بینی شده است اما توصیه به شرکت تیمی بهترین گزینه است. هم امتیاز بیشتری دارد و هم تخفیف بسیار بیشتر در اصل مبلغ و هم با کدهای اختصاصی ارسالی حامیان که فقط برای این نوع ثبت نام اعتبار دارد(مثل دانشگاهیان، دانش آموختگان و...).

انواع تیمهایی که برای راه اندازی یک کسب و کار حتی بصورت تمرینی میتواند ساخته شود(شاید هدف شما برای شرکت در این رویداد آموزش دیدن چگونگی تشکیل یه کسب و کار و رفع عیوب شما باشد):

  • با همکاران، دوستان و آشنایان خود
  • با همکلاسیهای خود
  • افراد خانواده
  • مخلوطی از همه موارد

 توصیه میشود تیم خود را ساخته و بلیط تیمی تهیه کنید. حتی اگر ایده شما برنده نشد ممکن است به سمت ایده های برتر که نیاز به تکمیل تیم دارند توسط منتورهای جشنواره هدایت شوید. تجریه راه اندازی کسب و کار و آموزشهای ذیقیمتی در انتظار تیم شماست. طبیعتا متوجه خواهید شد که ترکیب یک تیم چگونه میتواند در موفقیت یک استارتاپ تاثیر داشته باشد. 

می توانید تیمی ثبت نام نموده و در فرصت بعدی تا شروع جشنواره فرم ایده خود را تکمیل نمائید.

 

بخش فرعی جشنواره

این بخش شامل شرکت افراد علاقمند به مفاهیم کسب و کار یا محیط زیست در کارگاههای مربوطه  است که توسط صاحبان علم و تجربه به علاقمندان طی دو هفته عصرها و بصورت آنلاین عرضه میشود.

طی دو هفته عصرها و بصورت آنلاین همه کارگاههای ذکر شده بصورت غیر حضوری و آنلاین  ارائه میشود. 

10 روز و 10 جلسه کارگاههای " کسب و کار" و 10 روز و 10 جلسه "کارگاه زیست محیطی"

جهت شرکت کنندگان در همه کارگاهها گواهینامه معتبر با امضای دانشگاه شیراز، محیط زیست، پارک علم و فناوری صادرخواهد شد.

 

در مورد استارتاپ ویکند بیشتر بدانیم

اگر بخواهیم به تاریخچه استارت آپ بپردازیم، مطمئناً می‌توان شروع آن را با شروع تمدن در بین انسانها و خرید و فروش محصولات مختلف گره زد. اما آغاز استفاده از مفهوم استارت آپ به سال حدود 1911 میلادی برمی‌گردد که آغاز آنها با شرکت‌های Silicon Valley شروع شد. یکی از مهمترین محصولات این شرکت، استارت آپ IBM بود که اسم آن از International Business Machines برگرفته شده است. این استارت آپ در سالیان بعد موفق شد که خود را به عنوان یکی از غول‌های تولید کننده نرم افزار در دنیا معرفی کند.

 یکی دیگر از قدیمی‌ترین و موفق‌ترین استارت آپ های دنیا، شرکت اپل است که توسط استیو جابز راه‌اندازی شد و همه شما با نحوه به وجود آمدن و سختی کشیدن‌های این فرد در به نتیجه رسیدن این استارت آپ آشنا هستید. اما یکی دیگر از استارت آپ های معروف جهان که همه ما با آن درگیر هستیم، استارت آپ گوگل است که ایده آن در سال 1997 مطرح شد و در سال 1998 آغاز به کار و محصول خود را تولید کرد. امروزه می‌توان موتور جستجوی گوگل را به عنوان پیچیده‌ترین و قویترین موتور جستجو در جهان معرفی کرد. در ایران دیجی کالا، آپارات، دیوار و ... از استارتاپهای موفق بوده اند.

استارت آپ ویکند برنامه‌ای جهانی است که تاکنون در بیش از ۱۰۰۰ شهر دنیا (۱۳۵ کشور) برگزار شده و شبکه‌ای وسیع از کارآفرینان را گرد هم آورده است. ویژگی اصلی این رویداد، طوفان فکری و بررسی ایده‌ها است؛ ولی چیزی که بیشتر از آن اهمیت یافته تأکید زیاد روی اجرای آن ایده‌ها است. در استارتاپ ویکند فقط صحبت از تئوری نیست؛ خیلی سریع و بدون معطلی ایده‌های مناسب اجرا می‌شوند. معمولاً ایده‌هایی در این رویداد مورد استقبال قرار می‌گیرند که در گام اول، مدل کسب و کار مناسبی داشته باشند و در گام دوم، ایده‌های خلاقانه‌ای باشند که با وجودشان مفهومی جدید را به جامعه عرضه کنند.

 

چرا باید در استارت آپ ویکند "حرفه سبز" شرکت کنیم؟ 

1- آموزش: اولین مزیت شرکت در این رویداد، یادگرفتن چیزهای جدید است. شما فقط تئوری نمی‌خوانید یا برای اجرای یک ایده سال‌ها صبر نمی‌کنید. بلکه با کمک کارآفرینان و مشاوران زبده، ایده را از شکل خام درآورده و به یک مدل کسب و کار مناسب تبدیل می‌کنید. سپس در کنار هم‌تیمی‌ها ایده را در شکل ابتدایی‌اش پیاده سازی خواهید کرد. در واقع استارت آپ ویکند وقت شما را تلف نمی‌کند. فاصلۀ بین ایده تا اجرا چند روز بیشتر نیست!

2- شبکه سازی: یکی دیگر از مزایای شرکت در استارت آپ ویکند پیدا کردن دوستان جدید است. پیشرفت در یک فضای تک بُعدی کار سختی است. برنامه نویس‌ها، گرافیست‌ها، انیماتورها، بازاریاب‌ها، سرمایه گذارها و … زمانی پیشرفت می‌کنند که در کنار هم باشند. بدون شک در طی این چند روز با افراد متعددی آشنا می‌شوید که می‌توانید روی کمکشان در ایده‌های بعدی، حساب باز کنید.

3- پیدا کردن هم بنیان گذار: استارت آپ ویکند فقط یک رویداد عملی برای تحقق ایده‌ها نیست. یکی از معضلات اصلی جامعه ما ضعف کار تیمی و نبود تیم مناسب است. جمع کردن یک تیم مناسب به اندازه ایده و چه بسا بیشتر از آن در موفقیت یک استارت آپ اهمیت دارد. در واقع بسیاری از ایده‌های خلاقانه و خوب به خاطر نبود یک تیم منسجم در نطفه خفه می‌شوند. یکی از مزایای شرکت در این رویدادها، تیم سازی است. خدا را چه دیده‌اید؟ شاید کسی یا کسانی پیدا شدند که به استارت آپ یا شیوه کار شما علاقه داشتند و به کمک آنها توانستید ایده خود را به مرحله اجرا برسانید.

4-یاد گرفتن چیزهای جدید: یکی دیگر از مزایای شرکت در این رویداد، یاد گرفتن چیزهای جدید است. چیز جدید یعنی راهکارهای جدید که تاکنون به ذهنتان نرسیده‌اند. مثلا استفاده از مفاهیم تیم سازی یا اقتصادی یا زیست محیطی و نو آورانه جدید، استفاده از ابزارهایی نو و حتی نگرش به مسائل از زاویه‌ای دیگر .

5- پیدا کردن سرمایه گذار: معمولاً همه استارت آپ‌ها کم و بیش به سرمایه نیاز دارند؛ بعضی کمتر و بعضی بیشتر. در کمترین حالت، هزینه‌های سرور، طراحی سایت و … وجود دارد. استارت آپ ویکند فرصتی در اختیار شما قرار می‌دهد تا توانایی خود و ایده‌ای که دارید را به اثبات برسانید و سرمایه گذاران را مجاب کنید تا در استارت آپ شما سرمایه گذاری کنند. شاید این کار در خارج از چنین رویدادی به سادگی میسر نباشد.

6- صرفه جویی مالی: اگر چه این رویداد جهانی است ولی بارها در شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران، اصفهان، شیراز و … برگزار شده و بدون شک، تهیه بلیط آن ارزش این همه منفعت را دارد. یادتان باشد، هزینه‌ای که برای آموزش و عمیق‌تر کردن ایده‌هایتان صرف می‌کنید نه تنها به هدر نرفته بلکه زمینه سودهای کلان آینده را نیز برایتان فراهم می‌کند.

7- حامیان ارزشمند: نگاهی به حامیان این رویداد داشته باشید! از نهادهای مالی تا نهادهایی که مجوزها در دستشان است، همه گرد هم آمده اند تا موفقیت شما را تضمین کنند. پس دیگر بهانه ای برای بیکاری یا شغل دوم خود ندارید! به باشگاه پولدارها و استارتاپهای موفق خوش آمدید.

 

  • تازه بودن،
    دیده شدن،
    امتیازات دولتی برای استارت آپ ها،
    منحصر به فرد بودن،
     جنبه‌های روانی،
     و تمایل به رسیدن به موفقیت از صفر تا صد،
     اصلی‌ترین دلایلی هستند که بیشتر افراد به راه اندازی یک کسب‌و‌کار جدید و استارت آپ متمایلند.

 

سلام بنظر من استارتاپ، شروع سریع و کوچک هست چونکه اگه ایده داشتی و شروع نکنی هیچوقت موفق نمیشوی
پس شروع سریع و کوچک اصلیترین کار هست.

 

محورهای رویداد زیست محیطی

1. کسب و کار پایدار جوامع محلی و کشاورزی

2. معاش و کسب و کار تالاب نشینان

3. انرژی پاک و صرفه جویی انرژی

4. تصفیه آلودگی

5. تثبیت کننده های خاک، مالچ و پوشش ها

6. فناوری های نو و محیط زیست و کشاورزی

7. اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در محیط زیست و کشاورزی

8. صنعت و محیط زیست

9. کشاورزی و محیط زیست

و   محور آزاد زیست محیطی

 

جوائز و تسهیلات کسب و کار

  •  15 میلیون تومان برای تیم های برتر و حمایت های مادی و معنوی
  • اسکان رایگان سه تیم برتر دردوره پیش رشدی و حمایت تسهیلاتی 
  • منتورینگ و آموزش رایگان
  • کارگاه های آموزشی کسب و کار برای همه افراد ثبت نام شده در رویداد
  • جلسات مجازی انتقال تجربه و دیدگاه های نوین اکوسیستم نوآوری زیست محیطی
  • تسهیلات مالی از وزارتخانه ها و صندوق ها وابسته حامی همچون: صندوق ملی محیط زیست، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، جهاد کشاورزی، فنی حرفه ای
    و دهها حامی دیگر

 

عناوین کارگاههای مهارت کسب و کار -بخش فرعی جشنواره

  • من کارآفرین
  • مهارتهای یک کارآفرین
  • نواوری ، ایده یابی و ارزیابی ایده
  • مدل کسب و کار
  • تیم سازی کسب و کار
  • تحقیقات بازار
  • تامین مالی و سرمایه گذاری
  • حقوق کسب و کار
  • تجربه کارآفرینی
  • چه چیز را به چه کسی چه قدر بفروشیم.

تاریخ تشکیل کارگاههای فوق الذکر 20 خرداد الی 29 ، 1401، ساعت 6 عصر به بعد بصورت آنلاین میباشند. هر گونه تغییر مجددا به اطلاع میرسد. شرکت در کلیه کارگاهها برای کسانیکه بلیط بخش اصلی جشنواره را تهیه می کنند رایگان است.

گواهینامه صادره بعنوان 20 ساعت کارآموزی توسط دانشگاه شیراز مورد پذیرش میباشد.

 

برخی عناوین کارگاهها و پنلهای زیست محیطی -بخش فرعی جشنواره

  • بحران آب و تاثیر آنها بر آینده تالاب ها
  • تازه های محیط زیست از زبان متخصصان
  • فرصت های کسب و کار در صنعت اکوتوریسم
  • چگونه یک سمن زیست محیطی ایجاد کنیم؟
  • فرسایش خاک، ریزگرد و روشهای نوین مهار آن
  • آشنایی با زیبایی های تالاب‌های ایران و فارس
  • حفاظت از تنوع زیستی (راهی که پیموده ایم و افق های پیش رو) 
  • چالش های آلودگی هوا
  •  پسماند صفر (روش های نظام مند مدیریت پسماند)
  • کسب و کارهای نو در محیط زیست
  • چالش های مدیریت کلان زیست محیطی
  •  کاربرد هوش مصنوعی در محیط زیست
  •  ‏ نشستی با حرفه ای های محیط زیست
  •  ‏ چالشی به نام فرونشست

فهرست کارگاههای ذکر شده با عناوین جذاب و پیوستن سخنرانان جدید به روز میشود. ترکیب سخنرانان از اساتید دانشگاه، افراد حرفه ای، سمن های زیست محیطی و ... بوده نام و عکس برخی از مدعوین در همین صفحه ذکر شده است و طی پنلهای چالشی مسائل نوین محیط زیست به بحث گذاشته میشود. بدیهی است نگاه کسب و کار محور و خروجی ایده های معیشتی دستمایه همه موضوعات خواهد بود. ساعت تشکیل پنلها که طی ده روز عصرها و قبل یا بعد از کارگاههای کسب و کار خواهد بود بطور دقیق به اطلاع ثبت نام شدگان خواهد رسید. هیچگونه تداخل زمانی بین کارگاهها و فعالیتهای مختلف جشنواره بوجود نخواهد آمد تا همه بتوانند از برنامه های دلخواه خود مطابق ثبت نامشان بهره مند شوند. شرکت در کلیه کارگاهها برای کسانیکه بلیط بخش اصلی جشنواره را تهیه می کنند رایگان است.

 

تماس با برگزار کننده

آدرس: دانشگاه شیراز- جهانپارس- دبیرخانه ستاد احیای تالاب های فارس.

شماره دبیرخانه(پاسخگوئی در ساعات اداری): ۰۷۱۳۶۴۶۰۷۱۴

پشتیبانی واتساپی: 09030313809

  صفحه اینستاگرام و کانال  تلگرام : ruydadsabz

فرم آنلاین: موجود روی سایت: دکمه "تماس" یا تماس با برگزار کننده"

 

دریافت فایل پوسترو بنر جشنواره

از اینکه در نشر و اطلاع رسانی این رویداد توسط علاقمندان محیط زیست معرفی میشویم به خود میبالیم. 

جهت دریافت پوستر اطلاع رسانی اینجا  را کلیک کنید. جهت دریافت بنر جشنواره (افقی) اینجا را کلیک کنید.

 

مطالب مرتبط از سایر سایت ها . جهت مطالعه بیشتر

توضیح: آموزش کامل موارد مختلف بیان شده زیر و سرفصلهای کلی در جشنواره صورت خواهد پذیرفت ولی مطالب جهت علاقمندان لینک شده است.

-آموزش استارتاپ

- ۱۰۰ توصیه مهم و کاربردی برای موفقیت در کسب و کار از زبان کارآفرینان برتر جهان

- 7 استارتاپ محیط زیست موفق و معروف

- انواع استارتاپ و ...

-معرفی ۱۱ استارتاپ محیط زیست که به دنبال ساختن دنیایی بهتر هستند

-آنچه یک استارت‌آپ برای موفقیت نیاز دارد

-۲۸ ایده استارت آپی

-ایده ای به ذهنتان رسیده اما می‌ترسید از شما بدزدند؟ چکار باید بکنید؟

-آموزش عوامل شكست استارتاپ ها با بررسی موردی (رایگان)  
 -آموزش ابر روندهای استارتاپ های دنیا (رایگان)

-آموزشهای استارتاپی سایت فرادرس با تخفیف.

-24 Environmental Startups That Will Inspire Entrepreneurs to Go Green

 و ....

 

فرم ایده

کسانیکه در بخش اصلی جشنواره یعنی بلیط استارتاپ شرکت می کنند لازم است فرم ایده را از طریق لینک زیر تکمیل نمایند. برای بروز رسانی یا تکمیل جدید هم از همین لینک استفاده شود.

جهت ثبت ایده اینجا را کلیک نمائید.

کد تخفیف

  • اولین جشنواره استارت آپ ملی «حرفه سبز»
فایلعنوان
کد تخفیفکد تخفیف
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام