طرحی نو برای ایجاد تحول در صنایع کشور از طریق تعامـل و ارتباط پـویا و هدفمنـد صنعت و دانشگـاه

بخش نیازهای پژوهشی صنعتی و کاربردی در سامانه ساجد

يکی از راه‌های بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه ساماندهی نیازهای و اولویت‌های پژوهشی صنایع و شرکت‌ها و همچنین آگاه کردن جامعه دانشگاهی از این نیازها می‌باشد.

لذا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت نامگذاری سال ۱۴۰۰ از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اقدام به راه‌اندازی بخشی با عنوان نیازهای پژوهشی صنعتی و کاربردی در سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد) نموده است. در این سامانه صنایع، شرکت‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مراجعه به سامانه ساجد به نشانی اینجا نیازهای خود را در این سامانه ثبت کرده و به اطلاع جامعه دانشگاهی کشور برسانند.

 

سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد)

با هدف ساماندهی فعالیت‌های مربوط به ارتباط دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت و تجمیع این فعالیت‌ها در یک سامانه جامع به وجود آمده است. از قابلیت‌های این سامانه می‌توان به پایش فعالیت‌ها و عملکرد‌های مختلف توسط دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور، امکان دریافت گزارش‌های مختلف و متنوع از فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت و تسهیل در فرآیند ارسال گزارش‌های عملکرد دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد.
لازم به ذکر است فرآیند تایید پژوهشی بودن قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور جهت اخذ مفاصاحساب از طریق سامانه ساجد امکان‌پذیر خواهد بود.

بخش‌های مختلف این سامانه عبارتند از:


۱. اطلاعات و پایش قراردادهای ارتباط با صنعت


۲. مهارت افزایی


۳. رصد اشتغال دانش‌آموختگان


۴. کارآموزی


۵. هدایت شغلی و کاریابی تخصصی


۶. نیازها و اولویت‌های پژوهشی صنعتی و کاربردی


۷. امریه‌های ارتباط با جامعه و صنعت


۸. فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت


۹. کتاب‌ها و گزارش‌ها


ورود به سامانه ارتباط جامعه و صنعت با دانشگاه (ساجد)

بازدید: 529
طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام